הרב הראשי לישראל פרסם את הלכות חנוכה לחיילים

בנצי לייזרוביץ No Comments on הרב הראשי לישראל פרסם את הלכות חנוכה לחיילים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לישראל נשיא מועצת הרבנות הראשית הרה"ג דוד לאו, מפרסם היום (רביעי) ערב חג החנוכה, את דיני והלכות הדלקת נרות חנוכה הנוגעות לחיילים בצבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון.

הרב הראשי מדגיש כי ההלכות הינם רק למי שיכולים להדליק נרות חנוכה ללא חשש סכנה, וכי כל החיילים שנמצאים בשדה הקרב ואין באפשרותם להדליק בצורה בטוחה, פטורים לחלוטין מנרות חנוכה.

בקובץ ההלכות
 מתייחס הרב הראשי לשאלות הנוגעות לשדה הקרב ולחיילים לוחמים, כגון חשש להדליק נרות בשעות החשכה, הוצאת ידי חובה ע"י חייל אחר, מחסור בנרות, נר חנוכה שכבה לאחר הדלקתו, ברכה על הנרות כשלא הדליק ומקום ההדלקה לחיילים הנמצאים בשטח.

בפתח קובץ ההלכות כותב הרב הראשי, "בימים אלו נמצאים אנו במערכה קשה כנגד אויב רע ואכזר. חיילי ישראל מוסרים נפשם למען ארצם ולמען בני עמם. מי שנמצא בקו החזית פטור מחובת הדלקת נרות חנוכה. ההלכות דלהלן הן למי שיכול לקיימם ללא חשש סכנה ח"ו".

כמו כן מדגיש הרב במכתבו, כי חיילים שנמצאים בעמדות הקדמיות או אזרחים שנמצאים בקו החזית וחוששים להדליק אורות בלילה, פן יבחין בהם האויב, יכולים להדליק נרות חנוכה חצי שעה לפני שקיעת השמש ויכבו אותם מיד לאחר השקיעה. אם גם זה לא ניתן להיעשות, יכוונו לצאת בנרות שמדליקים בבסיסים שלהם.

עוד פוסק הרב הראשי, אם אין מספיק נרות בשביל כל חייל וחייל, עדיף שכל אחד ידליק נר אחד בכל לילה ולא להוסיף עליהם. ואם לאו, יכוונו כולם להדליק נר אחד, ואחד ידליק במעמד כולם, וכן כי ניתן להדליק נרות חנוכה בכל השמנים ובכל הנרות.



0 תגובות